UNDERWATER MUSEUM – Digital preservation of knowledge

ENGLISH:

Our seven graders have been part of an amazing interdisciplinary project that joins the world of Science and Coding.

The aim of this project is to virtually represent types of aquatic plants focusing on their form and structure, but making an effort in transferring the importance of eco-preservation as sustainable practice in society. So, students have created the Underwater Museum as an immersive experience using the information gathered in Science and portraying it in Minecraft, using what they have learned in Coding.

Furthermore, this project was used as a digital preservation of our students’ learning process, as they were really inspired by the activity and were able to apply many of the learning approaches as part of their developing skills.

An outstanding outcome of this project was that our students didn’t stop there, they have included some engineering concepts as electric circuitry (using “Redstone” in Minecraft) to create rails and get the visitors a real tour around their stations.

We would like to share with you some of our UNDERWATER MUSEM! We hope you enjoy it!

ESPAÑOL:

Nuestros séptimos de básica han sido parte de un sorprendente proyecto interdisciplinario que une el mundo de la Ciencia y la Codificación.

El objetivo de este proyecto es representar virtualmente tipos de plantas acuáticas centrándose en su forma y estructura, pero haciendo un esfuerzo en transmitir la importancia de la eco-preservación como práctica sostenible en la sociedad. Así, los y las estudiantes han creado el Museo Submarino como una experiencia inmersiva utilizando la información recogida en Ciencias y representándola en Minecraft, utilizando lo que han aprendido en Codificación.

Por otra parte, este proyecto se utilizó como preservación digital del proceso de aprendizaje de nuestros estudiantes, ya que se inspiraron realmente en la actividad y pudieron aplicar muchos de los enfoques de aprendizaje como parte de sus habilidades en desarrollo.

Un resultado sobresaliente de este proyecto fue que nuestros estudiantes no se detuvieron allí, han incluido algunos conceptos de ingeniería como circuitos eléctricos (utilizando «Redstone» en Minecraft) para crear rieles y hacer que los visitantes tengan un recorrido real por sus estaciones.

Nos gustaría compartir con ustedes algunos de nuestros MUSEO SUBMARINOS.

Esperamos que lo disfruten.

Jimena Rodríguez & Milton Galarza
Science & Coding Teachers

The post UNDERWATER MUSEUM – Digital preservation of knowledge appeared first on Tomás Moro.