Interdisciplinary Project: Human Rights Magazine

ENGLISH:
Students from 8th A and 8th B worked in an interdisciplinary project as a summative task for their English and Social Studies class.

Students focused on investigating how human rights are not respected in some countries in Asia, specifically about the situation of the refugees in Syria, the discrimination of women in Pakistan, the Rohingyans segretation in Myanmar, and the lack of liberties in North Korea.
Students connected with the key concept “Development and Sustainability” in their English class and the related concept “Disparity and Equity” in their Social Studies class. The Global Context, which served as a frame for this, project is “Fairness and Development”.

As a final product, students created their own Human Rights Magazine, containing four articles written by them, reporting on the situation in the mentioned countries.

This project helped build awareness of the current situation of people living in this specific region nowadays. Students were very motivated and worked at their 100%!

ESPAÑOL:
Los estudiantes de 8vo A y B realizaron un proyecto interdisciplinario entre las asignaturas de Inglés y Social Studies.

Se enfocaron en la vulneración de los derechos humanos que sufren algunos países de Asia, específicamente en cuanto a la situación de segregación que sufre la minoría de Rohyngia en Myanmar, la situación de los refugiados de Siria, la discriminación hacia las mujeres en Pakistán, y la falta de libertades en Corea del Norte.

En este proyecto, nuestros estudiantes se conectaron con el concepto clave Desarrollo en la materia de Inglés, y con el concepto relacionado equidad en Social Studies. El contexto global en el que se enmarcó este proyecto fue Equidad y Desarrollo.

Como producto final, crearon su Revista de Derechos Humanos que contiene artículos escritos por ellos en los que se evidencia la situación en los países en mención.

Este proyecto ayudó a los estudiantes a tomar consciencia de problemas por la vulneración de derechos humanos en los países de Asia en mención. Se sintieron muy motivados y trabajaron con el 100% de su compromiso y esfuerzo!

 

A continuación las revistas completas:

Consuelo Mora Bowen
Social Studies Teacher

Sarah Espinosa
English Teacher

The post Interdisciplinary Project: Human Rights Magazine appeared first on Tomás Moro.