Hour of Code – 2022

ENGLISH:
This has been our first year teaching the subject of Coding at the school, and we have seen with great pride how our students have launched to have experiences with a high level of complexity within our class hours. Thus, this year the entire Middle Years Program of the Tomas Moro Educational Unit participated in the worldwide Coding event called «Hour of Code», which aims to demystify the learning of programming in schools, as well as the inclusion of vulnerable groups through the approach to Computer Science as a basis for learning a programming language.

Tomás Moro was one of the venues of this world-wide event, which sets an important precedent for learning and teaching programming in a K12 environment.

In this process we have managed to certify all our Middle Years students in this, their first «Hour of Code».

We invite you to see some of the photographic register of our experience.

ESPAÑOL:
Este ha sido nuestro primer año impartiendo la materia de Coding en el cole, y hemos visto con gran orgullo como nuestros estudiantes se han lanzado a tener experiencias con alto nivel de complejidad dentro de nuestras horas de clase. Es así, que este año todo el Programa de Años Intermedios de la Unidad Educativa Tomás Moro, participó en el evento mundial de Coding llamado “Hour of Code”, el cual tiene como propósito la desmitificación del aprendizaje de programación en las escuelas, así como la inclusión de grupos vulnerables a través del acercamiento a la Ciencia Computacional como base del aprendizaje de un lenguaje de programación.

El Tomás Moro fue una de las sedes de este evento mundial, que marca un precedente importante para el aprendizaje y enseñanza de programación en un ambiente k12.

En ese proceso hemos logrado certificar a todos nuestros estudiantes de los Años Intermedios en esta, su primera “Hour of Code”.

Les invitamos a ver un poco del registro fotográfico de nuestra experiencia.

Milton Galarza
Coding Teacher

The post Hour of Code – 2022 appeared first on Tomás Moro.