CELLS

English:

Eighth grade students compared a plant and an animal cell and then made a model showing understanding of structure and function. They selected items to represent various cell structures and justify their choices by describing how the items they had chosen represented the actual parts of a cell. Prior to this activity, students had identified the structure and function of the organelles of the eukaryotic cells theoretically. Students stimulated their creativity in different ways, elaborating awesome ways to make a model of a cell. Some went one-step beyond making edible models, so they concluded that studying cells is much more interesting when it is delicious!

Español:

Los estudiantes de octavo de básica compararon una célula animal y vegetal, y luego hicieron un modelo que muestre la comprensión de la estructura y función celular. Seleccionaron elementos para representar varias estructuras celulares y justificaron su elección, describiendo cómo los elementos que habían elegido representaban las partes reales de una célula. Antes de este proyecto, los estudiantes habían identificado, teóricamente, la estructura y función de las organelas de las células eucarióticas. Los estudiantes estimularon su creatividad de diferentes maneras, elaboraron formas asombrosas de hacer un modelo celular. Algunos fueron un paso más allá al hacer modelos comestibles, por lo que concluyeron que estudiar células es mucho más interesante cuando es delicioso.

Jimena Rodríguez
Science Teacher

The post CELLS appeared first on Tomás Moro.