Academic writing to inform – Interdisciplinary Project

English:

Students from 10th grade were exposed to one of The IB Program’s highest requirements: academic writing. This year, Language and Literature and English merged into an Interdisciplinary Project. Our 10th graders learned the structure of an expository essay, enforcing all the essential elements of written composition. In the meantime, they inquired about a topic of their preference; they evaluated sources, reviewed APA citation format, and identified the ways to avoid plagiarism.

During this process, we witnessed how students met the high expectations of this learning experience by producing a quality academic paper and an open-minded attitude towards collaborative work. The teamwork among the teachers was another key aspect for the success of this rigorous activity.

Español:

Los estudiantes de décimo de básica fueron expuestos a uno de los requerimientos más significativos de BI: la redacción académica. Este año, Lengua y Literatura e Inglés se integraron en un proyecto interdisciplinario. Nuestros estudiantes de décimo año aprendieron la estructura de un ensayo expositivo, aplicando todos los elementos esenciales de la composición escrita. Paralelamente, indagaron sobre un tema de su preferencia, evaluaron fuentes, revisaron el formato de citación APA e identificaron las maneras de evitar el plagio.

Durante este proceso, evidenciamos cómo los estudiantes alcanzaron altas expectativas en esta experiencia de aprendizaje, al producir un trabajo académico de calidad y una mentalidad abierta hacia el trabajo colaborativo. El trabajo en equipo entre profesoras fue otro aspecto clave para el resultado exitoso de esta rigurosa actividad.

Daniela Valdez, Gabriela Cruz, María Cristina Gómez Bowen

Language and Literature

English Language Acquisition

The post Academic writing to inform – Interdisciplinary Project appeared first on Tomás Moro.